Vi använder cookies för att din upplevelse ska bli bättre. För att följa de nya lagarna kring cookies ber vi dig godkänna detta. Läs mer.

Beställning
Det beror på vad som är enklast för dig som kund och om du känner att du vill skapa ett konto eller ej.
Fördelen med att skapa ett konto är att du kan se orderhistorik, spara ner önskelista, ändra adressuppgifter m.m.
Ska du handla hos oss som företagskund så måste du skapa ett konto för att handla hos oss.
Detta för att vi ska slippa göra kreditkontroller på ditt företag vid varje köp samt att ni endast hamnar på ett kundkort hos oss.
Du måste inte skapa ett konto om du vill handla hos oss, utan det går jättebra att genomföra ditt köp som gäst (om du är privatkund - företagskunder måste skapa konto).
För privatpersoner har vi avgifter för frakt. Fraktavgiften för privatpersoner är 49kr och då levereras paketet till ditt närmsta PostNord-ombud. Handlar du över 499kr är frakten gratis.
För företagskunder har vi endast avgift för frakt. Fraktavgiften är då 49kr (ink. moms) för tjänsten PostNord MyPack Collect (hämta hos ombud) och 119kr (ink. moms) för PostNord Parcel (företagspaket - alltså utkörning till dörren).
Eller så klickar du på "LOGGA IN" i höger hörn och sedan istället för att logga in trycker du på knappen "Glömt lösenord?" som ligger till höger om "Logga in"-knappen. Därefter får du fylla i din mejladress och om det finns ett konto registrerat på den mejladressen kommer det ett mejl med återställning av lösenord inom några minuter.
Får du inget mejl trots att du väntat? (Vänta gärna minst 30 minuter för säkerhets skull). Kontakta kundtjänst så hjälper vi dig! Våra uppgifter finns längst ner på sidan.
Betalning
Betalningsmetoder för privatpersoner/gästköp:
Våra betalmetoder görs med hjälp av Collector Bank,
Bankbetalning Trustly: Här betalar du direkt via din bank tryggt och säkert där du legitimerar dig med Bank-ID.
Faktura 14 dagar: Du får fylla i ditt personnummer och i samband med köpet görs en kreditupplysning på begäran av Collector Bank. Vid betalning mot faktura kan du ändra leveransadress om du legitimerat dig med Bank-ID.
Konto-samlade köp: Här kan du samla alla dina köp som du gjort online i butiker som använder Collector Bank, för att dela upp din betalning månadsvis. Collector Bank tar ut en aviagfit på 35kr för att kunna erbjuda detta.
Köp nu - betala sen: Skjut upp din betalning till ett senare tillfälle. Collector Bank tar ut en aviagfit på 35kr för att kunna erbjuda detta.
Kortbetalning: Här betalar du med hjälp av dina kortuppgifter. Beloppet dras från ditt konto direkt.
Swishbetalning: Du betalar direkt via swish i din telefon.
Betalningsmetoder för företagskunder:
Våra betalmetoder görs med hjälp av Collector Bank.
Faktura 30 dagar: Du får fylla i ditt organisationsnummer och i samband med köpet görs en kreditupplysning på begäran av Collector Bank
Collector Bank Kortbetalning: Här betalar du med hjälp av dina kortuppgifter. Beloppet reserveras sedan på ditt konto fram tills din order skickas från oss.
Collector Bank Delbetalning Delbetala din faktura vid köp över 6000kr.
Företagsfaktura vid tryck/brodyr eller om org.nr saknas: En kreditupplysning görs utav Bisnode i samband med att ni skapar ert konto. Saknar ni organisationsnummer (kommun, landsting och stat) så kan detta väljas när ni skapar kontot. Ordern kollas då manuellt över när den har kommit in i vårt system och eventuelt kontaktar vi er för kompletterande uppgifter. Fakturan skickas sedan ut på brev till vald fakturaadress.
Privatkund: När vi har skickat ordern från vårt lager får Collector Bank denna uppgift och aktiverar din faktura. Du kommer att få ett mejl till den adress du angav vid ditt köp från Collector Bank med en bifogad faktura och/eller information kring inloggning på deras sajt för att komma åt dina betalningar. Så fort fakturan är skapad finns den att hämta när du loggar in på Collector LOGIN med Bank-ID.
Företagskund: Faktura från Collector Bank skickas på mejl. Företagsfaktura vid tryck/brodyr-order eller om org.nummer saknas så skickas den till er via brev. Fakturan ska betalas inom 30 dagar.
Privatkund: Har du inte fått något mejl med information kring din faktura så dubbelkolla din mejladress skräpkorg, eller logga in direkt på Collector LOGIN och se/hämta din faktura där. Du loggar enkelt och säkert in med Bank-ID. Har du varken fått mejl eller har ett giltigt Bank-ID så kan du kontakta Collector Banks kundtjänst och be om en faktura per post. Du når dem via telefon, mejl eller kontaktformulär här https://www.collector.se/kundservice/handlat-pa-faktura/ . Du når dem på telefon 010-1610100 vardagar 08.00-20.00, helg 10.00-15.00.
Företagskund: Som företagskund ber vi dig kontakta vår egen kundtjänst. Våra kontaktuppgifter hittar du längst ner på sidan eller via sidan Kontakta oss.
Du kontaktar lättast Collector Bank på telefonnummer 010-161000 mellan 08:00-20:00 på vardagar, 10:00-15:00 helger eller via deras kontaktformulär eller mejl som du hittar på https://www.collector.se/kundservice/handlat-pa-faktura/
För att se dina fakturor från oss loggar du in på mina sidor hos Collector Bank
Privatkund/gästköp:
Om du blir nekad fakturaköp i kassan kan detta bero på flera olika saker. Se över så att du uppfyller alla dessa punkter:
- Du har överskridit det maximala beloppet för fakturaköp. Då detta kan variera och om du vill veta dina max-summa så kontakta Collector Bank på 010-1610100
- Du har angett ett felaktigt personnummer. Tänk på att personnumret kontrolleras mot den adress du är folkbokförd på, dessa två måste alltså matchas för att fakturaköpet skall gå igenom.
- Collector Bank (vilka vi använder för fakturaköp för privatpersoner), godkänner inte din kredit. Har du frågor angående detta kontakta Collector Bank på 010-1610100
- För att köpa mot faktura krävs det att du är minst 18 år.
- Adressen du angivit är felaktig, vid betalning mot faktura godkänns endast folkbokförd adress. Viktigt är att din adress stämmer exakt mot folkbokföringsadressen, samma med namn och mellannamn.
Företagskund:
Om du inte kan välja fakturaköp i kassan (Collector Bank) så är du ej kreditgodkänd. För mer info om varför kontakta Collector Bank. Du kan välja att lägga din order via någon av de andra betalningsmetoderna istället.
Leverans
Returer, byten & reklamationer
Privatkund:
Som privatkund får du ingen ny faktura utan du drar av beloppet för det du har returnerat på den befintliga fakturan och betalar in resterande belopp. Har du inte kvar din faktura? Logga in på Collector-LOGIN med personnummer och Bank-ID eller ring Collector Bank på 010-1610100
Företagskund:
Som företagskund får du en kreditfaktura av oss på brev så snart din retur är behandlad. Beloppet på din kreditfaktura ska du dra från din originalfaktura. Till exempel: Har du en faktura på 800:- och får en kreditfaktura på 200:- så ska du betala 600:-. Kom ihåg att du måste alltid ange samtliga fakturanummer som berörs av en betalning. Alltså både originalfakturans nummer och kreditfakturans nummer, de anger du i meddelandefältet. Har ni redan betalat originalfakturan kan ni kontakta oss för återbetalning. Notera att det är alltid originalfakturans förfallodatum som gäller. En kreditfaktura har inget förfallodatum.
Returer och byten behandlas inom 1-5 arbetsdagar så snart ert paket kommit fram till oss. Vid högsäsong kan det dock dröja någon dag längre. Har du valt att göra ett byte skickas en ny order till dig från vår lager så snart bytet registrerats. Har du valt att returnera och har betalat med kortbetalning, direktbetalning eller Swish så flyttas pengarna tillbaka till samma konto som användes vid betalningen (kan ta några bankdagar innan det syns på kontot).
Övriga frågor
Butiken öppettider är:
Mån - Fre: 10 - 18
Lördag: 10 - 15
Butikens kontaktuppgifter:
Tel. 0522-88141
Mejl: [email protected]
Du kan även anmäla dig i kassan innan du slutför ditt köp eller när du skapar ett nytt konto hos oss.
I våra nyhetsbrev får du alltid ta del av det senaste!