Vi deVal sweden AB använder första- och tredjepartscookies, inklusive annan spårningsteknik från tredjepartsutgivare. Några är till för att förbättra din shoppingupplevelse och se till att sidan fungerar korrekt medan andra används för att analysera vår trafik och rikta anpassad marknadsföring här på webbplatsen samt utanför https://deVal.se. Vill du läsa mer om vår cookie policy, klicka här
BESTÄLLNING
Om du vill handla hos oss kan du själv välja om du vill handla som gäst, skapa privatkonto eller skapa ett företagskonto.
Det beror på vad som är enklast för dig som kund och om du känner att du vill skapa ett konto eller ej.
Fördelen med att skapa ett konto är att du kan se orderhistorik, spara ner önskelista, ändra adressuppgifter m.m.
Ska du handla hos oss som företagskund så behöver du skapa ett konto för kunna genomföra ett köp. Det går inte att handla som gäst på företagssidan.
Detta för att vi ska slippa göra kreditkontroller på ditt företag vid varje köp samt att ni endast hamnar på ett kundkort hos oss.
Vill du skapa ett konto hos oss så klickar du bara på "Skapa konto" upp i höger hörn. Se till att du är på rätt flik/sida deval.se som privatperson, foretag.deval.se som företagskund. Du måste inte skapa ett konto om du vill handla hos oss, utan det går jättebra att genomföra ditt köp som gäst (om du är privatkund - företagskunder måste skapa konto för att kunna genomföra köp).
För privatpersoner har vi avgifter för frakt. Fraktavgiften för privatpersoner är 59kr och då levereras paketet till ditt närmsta PostNord-ombud.
Väljer du en betalmetod så som t.ex. delbetalning eller Konto kan avgifter för detta tillkomma. Läs igenom Walleys (i samarbete med Collector Bank) villkor i kassan innan du slutför köpet för att få info om vilka avgifter som tillkommer för just dessa betalsätt.
För företagskunder har vi endast avgift för frakt. Fraktavgiften är då 59kr (ink. moms) för tjänsten PostNord MyPack Collect (hämta hos ombud) och 119kr (ink. moms) för PostNord Parcel (företagspaket - alltså utkörning till dörren).
Har du glömt ditt lösenord kan du alltid begära ett nytt. Detta gör du enklast via den här länken: GLÖMT LÖSENORD?
Eller så klickar du på "LOGGA IN" i höger hörn och sedan istället för att logga in trycker du på knappen "Glömt lösenord?" som ligger till höger om "Logga in"-knappen. Därefter får du fylla i din mejladress och om det finns ett konto registrerat på den mejladressen kommer det ett mejl med återställning av lösenord inom några minuter.
Får du inget mejl trots att du väntat? (Vänta gärna minst 30 minuter för säkerhets skull). Kontakta kundtjänst så hjälper vi dig! Våra uppgifter finns längst ner på sidan.
BETALNING
Våra betalningsmetoder utförs av Walley Checkout (tidigare Collector Bank Checkout).
Bankbetalning Trustly: Här betalar du direkt via din bank tryggt och säkert där du legitimerar dig med Bank-ID.
Faktura 14 dagar: Du får fylla i ditt personnummer och i samband med köpet görs en kreditupplysning på begäran av Walleys (i samarbete med Collector Bank). Vid betalning mot faktura kan du ändra leveransadress om du legitimerat dig med Bank-ID.
Konto-samlade köp: Här kan du samla alla dina köp som du gjort online i butiker som använder Walley Checkout, för att dela upp din betalning månadsvis. Walleys (i samarbete med Collector Bank) tar ut en aviagfit på 35kr för att kunna erbjuda detta.
Köp nu - betala sen (delbetalning): Skjut upp din betalning till ett senare tillfälle. Walleys (i samarbete med Collector Bank) tar ut en aviagfit på 35kr för att kunna erbjuda detta.
Kortbetalning: Här betalar du med hjälp av dina kortuppgifter. Beloppet dras från ditt konto direkt.
Swishbetalning: Du betalar direkt via swish i din telefon. Detta krävs att du har swishappen kopplad till ditt bankkonto i mobilen.
Faktura 30 dagar: Du får fylla i ditt organisationsnummer och i samband med köpet görs en kreditupplysning på begäran av Walleys (i samarbete med Collector Bank).
Kortbetalning: Här betalar du med hjälp av dina kortuppgifter. Beloppet reserveras sedan på ditt konto fram tills din order skickas från oss.
Delbetalning: Delbetala din faktura vid köp över 6000kr.
Företagsfaktura vid tryck/brodyr eller om org.nr saknas: En kreditupplysning görs utav Bisnode i samband med att ni skapar ert konto. Saknar ni organisationsnummer (kommun, landsting och stat) så kan detta väljas när ni skapar kontot. Ordern kollas då manuellt över när den har kommit in i vårt system och eventuellt kontaktar vi er för kompletterande uppgifter. Fakturan skickas sedan ut på brev till vald fakturaadress.
I vissa fall hamnar mejlen från oss dessvärre i skräpposten, eller bland oönskade mejl. Vi ber dig därför se över så att det inte hamnat där innan ni kontaktar oss. Har ni fortfarande inte fått någon bekräftelse så kontakta oss gärna. Kontaktuppgifter hittar ni längst ner på sidan eller HÄR.
Privatkund: När vi har skickat ordern från vårt lager får Walleys (i samarbete med Collector Bank) denna uppgift och aktiverar din faktura. Du kommer att få ett mejl till den adress du angav vid ditt köp från Walleys (i samarbete med Collector Bank) med en bifogad faktura och/eller information kring inloggning på deras sajt för att komma åt dina betalningar. Så fort fakturan är skapad finns den att hämta när du loggar in på Mina Sidor på Walley med hjälp av Bank-ID.
Företagskund: Faktura från Walleys (i samarbete med Collector Bank) skickas på mejladressen som angivits vid köpet.
Företagsfaktura vid tryck/brodyr-order eller om org.nummer saknas: Fakturan skickas från oss via brev. Fakturan ska betalas inom 30 dagar.
Privatkund samt företagskund: Har du inte fått något mejl med information kring din faktura så dubbelkolla din mejladress skräpkorg, eller logga in direkt på Mina Sidor hos Walley (tidigare Collector Bank) och se/hämta din faktura där. Du loggar enkelt och säkert in med Bank-ID. Har du varken fått mejl eller har ett giltigt Bank-ID så kan du kontakta Walleys kundtjänst och be om en faktura per post. Du hittar Walleys kontaktuppgifter här: https://www.walley.se/kundservice/ .
Företagskund som beställt tryck/brodyr eller saknar org. nummer: Kontakta vår kundtjänst om du inte fått någon faktura så hjälper vi dig. Våra kontaktuppgifter hittar du längst ner på sidan eller via sidan Kontakta oss.
Du hittar alla uppgifter till Walley här: https://www.walley.se/kundservice/.
Där hittar du även mejl och telefonummer samt telefontid för deras kundtjänst.
Om du blir nekad fakturaköp i kassan kan detta bero på flera olika saker. För att få reda på varför du inte är kreditgodkänd vänliga kontakta Walleys (tidigare Collector Bank) kundtjänst.
Vill du ändå slutföra ditt köp direkt rekommenderar vi dig att välja en annan betalningsmetod.
LEVERANS
Vår leveranstid är normal 1-4 arbetsdagar, med undantag för röda dagar. Beställer du före klockan 12.00 på en vardag skickas oftast paketet samma dag - dock finns inga garantier för detta. Leveranstiden kan dock variera beroende på mängden beställningar att expediera (vid högsäsong kan det ta längre tid), samt under omständigheter vilka deVal Sweden inte råder över som t.ex. förseningar hos våra leverantörer.
Nej, tyvärr har vi inte den tjänsten där du kan välja ombud. Alla paket skickas till närmsta PostNord-ombud baserat på vad för postnummer din order har. Vi hoppas att vi kan få tillgång till denna tjänst inom kort.
I samband med att din order skickas får du ett mejl med en länk samt kollinummer så du kan spåra ditt paket på postnord.se.
Du kan också ladda ner PostNords app "spåra paket" i förväg och lägga in din mejladress samt telefonnummer så kommer ditt paket automatiskt att dyka upp när det är skickat från oss. Använder du PostNords app kommer du dessutom få avisering direkt i telefonen när paketet finns att hämta hos ombud. Finns att ladda ner till Apple IOS eller Android.
När du ska hämta ut ditt paket kan du legitimera dig med Bank-ID direkt i telefonen och postombudet kan scanna en QR-kod i appen för supersmidig paketutlämning.
Ja, detta går bra. Då måste budet visa upp bådas legitimation vid uthämtning av paketet. Om du har PostNords app "spåra paket" så kan du i förväg legitimera dig med Bank-ID och sedan dela din avi med vem du vill som ska hämta ut paketet åt dig utan att behöva lämna ut leg.
RETURER, BYTEN & REKLAMATIONER
Om du vill returnera eller byta kan du läsa om hur du går till väga HÄR.
Om du vill returnera/byta ska du göra detta inom 14 dagar. Detta bland annat för att din faktura inte ska hinna förfalla. Det går bra att även returnera/byta reaplagg. Riskerar din faktura att förfalla råder vi dig att betala den så löser vi återbetalningen till dig så snart returen kommit fram till oss.
Det är du som kund som står för returfrakten vid byten/returer. Du väljer helt och håller själv hur du vill skicka ditt paket. Vi erbjuder en spårbar fraktsedel som du kan köpa här. Du kan läsa mer om hur du ska gå till väga vid retur/byten under Returer & Byten.
När du handlar via Walley Checkout (tidigare Collector Bank Checkout) och sedan gör en retur kommer en uppdaterad faktura till dig via mejl. Har du returnerat hela din order tas fakturan bort.
Returer och byten behandlas inom 1-7 arbetsdagar så snart ert paket kommit fram till oss. Vid högsäsong kan det dock dröja någon dag längre. Har du valt att göra ett byte skickas en ny order till dig från vår lager så snart bytet registrerats. Har du valt att returnera och har betalat med kortbetalning, direktbetalning eller Swish så flyttas pengarna tillbaka till samma konto som användes vid betalningen (kan ta några bankdagar innan det syns på kontot). Har du valt faktura och redan betalat den kommer återbetalning ske till samma konto via Walley (tidigare Collector Bank). För mer info kontakta Walley via Walleys (tidigare Collector Bank) kundtjänst.
För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift på 199kr (ink. moms). Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet från postombudet och returnera paketet. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter. Det görs automatiskt retur på alla paket som kommer tillbaka och inte har hämtats ut.
Har du en vara att reklamera eller om du fått en felexpedierad vara så vill vi jättegärna att ni kontaktar oss på [email protected] eller [email protected] så hjälper vi dig med en fraktsedel. Är det så att ni redan hunnit skicka tillbaka den felaktiga/defekta varan så återbetalar vi såklart frakten (upp till 69kr ink. moms). Ni hittar våra kontaktuppgifter längs ner på sidan eller via sidan Kontakta oss. Läs mer om reklamationer/felexpedierade varor under Returer & Byten.
ÖVRIGA FRÅGOR
Tyvärr har vi inte kvar vår fysiska butik utan du kan endast handla via deval.se.
Vi fyller på webbshopen med nyheter i princip varje vecka (med undantag för när vi kör större reor/kampanjer).
Ja, vi har ett nyhetsbrev som du kan anmäla dig till längst ner på sidan! Du kan även anmäla dig i kassan innan du slutför ditt köp eller när du skapar ett nytt konto hos oss. I våra nyhetsbrev får du alltid ta del av det senaste samt förtur till många av våra kampanjer!