RETURER & BYTEN

FÖRETAGSKUND? KLICKA HÄR

 


Är ni inte nöjd med något som ni beställt har ni som kund såklart alltid 14 dagars returrätt/bytesrätt efter att ni mottagit varan. Nedan kan ni steg för steg se hur ni går till väga för att returnera eller byta plagg hos oss. Vårt mål är att behandla alla returer inom 2-4 arbetsdagar. Väljer du att byta några produkter skickas dina artiklar inom en vecka efter att vi mottagit och registrerat din retur (vid högsäsong kan det eventuellt ta längre tid).

Följande gäller vid retur/byte:

- Kunden står för returfrakten. Du kan köpa en spårbar fraktsedel här: http://system.deval.se/returnfreight  
- Varan skall vara oanvänd. 
- Varan skickas tillbaka i plaggets ursprungsförpackning (påsen plagget ligger i). 
- Varan skickas tillbaka så som du själv skulle vilja ha den. 


Lägg dock märke till att ni som kund står för returfrakten tillbaka till oss. Viktigt att ni noterar att vi inte ansvarar för PostNords hantering om ni inte väljer ett spårbart fraktsätt.


OBS!
Vi skickar inte ny faktura vid retur/byte - har du returnerat drar du bara av beloppet för det du skickat tillbaka och betalar in resterande belopp på den befintliga fakturan.

 

TRE ENKLA STEG FÖR RETUR/BYTE

STEG 1


• Fyll i retursedeln som du fått med i ditt paket. Har du inte fått med någon finns den att hämta och skriva ut här: RETURSEDEL (pdf-fil)

• Var tydlig med hur du önskar att göra med plaggen du returnerar.
Står inget angivet gör vi alltid retur.

• Lägg sedan retursedeln i paketet med varorna du ska skicka tillbaka.

 

 

STEG 2


• Vi erbjuder dig som kund att köpa en spårbar fraktsedel via oss (kostar då endast 69:- inkl. moms). Detta kräver dock att du har skrivare och kan betala direkt via kortbetalning.
För att göra detta går du in på denna länken:http://system.deval.se/returnfreight
Du får ett mejl med din fraktsedel som du sedan skriver ut.

• Har du inte tillgång till skrivare så rekommenderar vi dig att istället köpa frimärken (ej spårbart) eller motsvarande spårbar tjänst hos ditt postombud. 

• Observera att du som kund endast betalar returfrakten vid byte. Byter du till en ny artikel skickar vi denna tillbaka till dig fraktfritt.


STEG 3


• Tejpa sedan fast fraktsedeln utan på paketet som du ska skicka tillbaka och lämna in hos ditt postombud. 

• Har du valt att returnera varor till oss kommer vi att återbetala dig till samma konto som användes vid köpet (gäller kortbetalning och direktbetalning). 

• Har du valt att betala mot faktura kommer beloppet justeras mot din faktura.

• Du som kund får ingen ny faktura efter du returnerat varor utan du drar av beloppet för det du har returnerat och betalar in resterande belopp.

• Vid fakturafrågor vänligen kontakta PayEx - tel. nr 0498-201517

 

 

REKLAMATIONER


Om en vara är felaktig eller felexpedierad får ni naturligtvis reklamera denna. Viktigt är att ni först tar kontakt med oss, så hjälper vi er med ev. returfrakt. Vid reklamation går det även alltid bra att mejla en bild på felet till privat@deval.se, så kollar vår reklamationsavdelning på detta och återkommer till dig med en fraktsedel för retur tillbaka till oss om det är godkänd reklamation.

När du sedan skickar tillbaka varan är det viktigt att du fyller i den bifogade retursedeln. Viktigt att ni noterar är att vi inte ansvarar för PostNords hantering om du själv väljer ett annat fraktsätt som inte är spårbart (så som t.ex. frimärken). Detta kan medföra att om paketet kommer bort uteblir ersättning. Vi rekommenderar därför att ni skickar returen på sådant sätt att paketet får ett kollinummer (rekommenderat brev, eller som paket). Spara detta kollinummer tills dess att ni vet att er retur har behandlats.

När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den är felaktig betalar vi tillbaka det belopp reklamationen gäller samt fraktersättning upp till 69kr inkl. moms om ni själva stått för returfrakten. 


Returer/byten/reklamationer skickas till
deVal Sweden AB
Box 806
451 27 Uddevalla



FÖLJANDE GÄLLER VID REKLAMATIONER:
- Varan skall vara tvättad, använda otvättade kläder ersätts ej.
- Fraktersättning upp till 69:- ink. moms
- Ange mailadress/telefonnummer på retursedeln för eventuell kontakt.

OBS! Vid reklamation av ett set skall alla delar skickas tillbaka! 


_______________________________________________________________________________________

Väljer ni att skicka tillbaka försändelsen som brev med frimärken (dvs vikt under 2 kg) går paketet ej att spåra, detta kan medföra att om paketet kommer bort uteblir ersättning. Vi rekommenderar därför att ni skickar returen på sådant sätt att paketet får ett kollinummer (rekommenderat brev, eller som paket). Spara detta kollinummer tills dess att ni vet att er retur har behandlats.Med kollinumret kan ni söka er försändelse på www.postnord.se eller ring postens kundtjänst på telefonnummer 020-33 33 10. När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den inte är skadad eller använd skickar vi en kreditfaktura, eller om ni vill, en ersättningsvara.

_______________________________________________________________________________________

 

 


RETURER & BYTEN - FÖRETAGSKUNDER


Är ni inte nöjd med något som ni beställt har ni som kund alltid 14 dagars ångerfrist efter att ni mottagit varan. Fyll i den bifogade retursedeln. Lägg dock märke till att ni som kund står för returfrakten tillbaka till oss. Viktigt att ni noterar att vi inte ansvarar för PostNords hantering.

Väljer ni att skicka tillbaka försändelsen som brev (dvs vikt under 2 kg) går paketet ej att spåra, detta kan medföra att om paketet kommer bort uteblir ersättning. Vi rekommenderar därför att ni skickar returen på sådant sätt att paketet får ett kollinummer (rekommenderat brev, eller som paket). Spara detta kollinummer tills dess att ni vet att er retur har behandlats.

Med kollinumret kan ni söka er försändelse på www.posten.se eller ring postens kundtjänst på telefonnummer 020-33 33 10. När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den inte är skadad eller använd skickar vi en kreditfaktura, eller om ni vill, en ersättningsvara.

Du kan köpa returfrakt till deVal här: http://system.deval.se/returnfreight

OBS: Vi skickar ingen ny faktura, utan en kreditfaktura kommer skickas till er. Denna används mot den första fakturan ni fått. Tydliga instruktioner exakt hur det går till står på kreditfakturan. 

Returer skickas till: deVal AB, Box 806, 451 27 Uddevalla.



Följande gäller vid Ångerrätt-Byten:

- Kunden står för returfrakten
- Varan skall vara oanvänd
- Varan skickas tillbaka i plaggets ursprungsförpackning (påsen plagget ligger i)
- Varan skickas tillbaka så som du själv skulle vilja ha den.
- Byte gäller på rea-produkter!



Reklamationer
Om en vara är felaktig eller felexpedierad får ni naturligtvis reklamera denna. Fyll i den bifogade retursedeln och skicka tillbaka varorna till oss. Viktigt att ni noterar att vi inte ansvarar för PostNords hantering. Väljer ni att skicka tillbaka försändelsen som brev (dvs. vikt under 2 kg) går paketet ej att spåra. Detta kan medföra att om paketet kommer bort uteblir ersättning. Vi rekommenderar därför att ni skickar returen på sådant sätt att paketet får ett kollinummer (rekommenderat brev, eller som paket). Spara detta kollinummer tills dess att ni vet att er retur har behandlats.

För att boka din retur gå in på privpak.se för att se närmaste inlämningsställe. Med kollinumret kan ni spåra er försändelse. Ni står för returfrakten tillbaka till oss.

När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den är felaktig betalar vi tillbaka det belopp reklamationen gäller samt fraktersättning upp till 99kr exkl. moms via en kreditfaktura.

Returer skickas till deVal Sweden AB, Box 806, 451 27 Uddevalla



Följande gäller vid reklamationer:

- Varan skall vara tvättad, använda otvättade kläder ersätts ej.
- Fraktersättningen beräknas på den del av sändningen som är en godkänd reklamation.
- Ange mailadress på retursedeln för eventuell kontakt.

OBS! Vid reklamation av ett set skall alla delar skickas tillbaka!

KLICKA HÄR FÖR ATT LADDA HEM EN RETURSEDEL (pdf-fil)

 




NYHETSBREV