RETURER & BYTEN

Är ni inte nöjd med något som ni beställt har ni som kund såklart alltid 14 dagars returrätt/bytesrätt efter att ni mottagit varan. Nedan kan ni steg för steg se hur ni går till väga för att returnera eller byta plagg hos oss. Vi behandlar alla returer inom 1-2 arbetsdagar från att de anländer till oss. Väljer du att byta några produkter skickas dina artiklar inom en vecka efter att vi mottagit och registrerat din retur.

Du kommer inte att meddelas automatiskt per mejl om en vara är slut eller när krediteringen/bytet är gjord. Är du osäker på om vi har mottagit din retur och saknar pengarna tillbaka eller en ny vara och har väntat ungefär en vecka? Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig kika på varför det dröjt! Vid högsäsong/semester reserverar vi oss dock mot att det kan ta något längre tid än så.



Följande gäller vid retur/byte:

• Kunden står för returfrakten. Du kan köpa en spårbar fraktsedel här för 49kr: https://system.deval.se/returnfreight
• Produkten ska vara oanvänd
• Produkten skickas helst tillbaka i ursprungsförpackning (påsen plagget ligger i)
• Skicka tillbaka varan så som du själv hade önskat få den
• Alla etiketter ska sitta kvar på plagget
• Vi byter INTE bad och underkläder p.g.a hygienska skäl om de returneras i bruten förpackning




Lägg dock märke till att ni som kund står för returfrakten tillbaka till oss. Viktigt att ni noterar att vi inte ansvarar för PostNords hantering om ni inte väljer ett spårbart fraktsätt.


OBS!
Vi skickar inte ny faktura vid retur/byte - har du returnerat drar du bara av beloppet för det du skickat tillbaka och betalar in resterande belopp på den befintliga fakturan.

 

TRE ENKLA STEG FÖR RETUR/BYTE

STEG 1


• Fyll i retursedeln som du fått med i ditt paket. Har du inte fått med någon eller inte hittar den finns den att hämta och skriva ut här: Retursedel (PDF)

• Var tydlig med hur du önskar att göra med plaggen du returnerar. Står inget angivet gör vi alltid retur (pengarna tillbaka).

• Lägg sedan retursedeln i paketet med varorna du ska skicka tillbaka.

 

 

STEG 2


• Vi erbjuder dig som kund att köpa en spårbar fraktsedel via oss (kostar då endast 49:- inkl. moms). Detta kräver dock att du har skrivare och kan betala direkt via kortbetalning. För att göra detta går du in på denna länken: https://system.deval.se/returnfreight . Du får ett mejl med din fraktsedel som du sedan skriver ut. (obs om du inte får något mejl inom någon timme, kontakta privat@deval.se så hjälper vi dig)

• Har du inte tillgång till skrivare så rekommenderar vi dig att istället köpa frimärken (ej spårbart) eller motsvarande spårbar tjänst hos ditt postombud. 

• Observera att du som kund endast betalar returfrakten vid byte. Byter du till en ny artikel skickar vi denna tillbaka till dig fraktfritt.

STEG 3


• Tejpa sedan fast fraktsedeln utan på paketet som du ska skicka tillbaka och lämna in hos ditt postombud. 

• Har du valt att returnera varor till oss kommer vi att återbetala dig till samma konto som användes vid köpet (gäller kort-/bank-/swishbetalning). 

• Har du valt att betala mot faktura kommer beloppet justeras mot din faktura.

• Du som kund får ingen ny faktura efter du returnerat varor utan du drar av beloppet för det du har returnerat och betalar in resterande belopp.

• Har du frågor kring din faktura kontakta Swedbank Pay på telefon 077-144 10 00

 

 

REKLAMATIONER


Om en vara är felaktig eller felexpedierad får ni naturligtvis reklamera denna. Viktigt är att ni först tar kontakt med oss, så hjälper vi er med ev. returfrakt. Vid reklamation går det även alltid bra att mejla en bild på felet till privat@deval.se, så kollar vår reklamationsavdelning på detta och återkommer till dig med en fraktsedel för retur tillbaka till oss om det är godkänd reklamation.

När du sedan skickar tillbaka varan är det viktigt att du fyller i den bifogade retursedeln. Viktigt att ni noterar är att vi inte ansvarar för PostNords hantering om du själv väljer ett annat fraktsätt som inte är spårbart (så som t.ex. frimärken). Detta kan medföra att om paketet kommer bort uteblir ersättning. Vi rekommenderar därför att ni skickar returen på sådant sätt att paketet får ett kollinummer (rekommenderat brev, eller som paket). Spara detta kollinummer tills dess att ni vet att er retur har behandlats.

När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den är felaktig betalar vi tillbaka det belopp reklamationen gäller samt fraktersättning upp till 49kr inkl. moms om ni själva stått för returfrakten. 


Returer/byten/reklamationer skickas till
deVal Sweden AB
Box 806
451 27 Uddevalla



FÖLJANDE GÄLLER VID REKLAMATIONER:
- Varan skall vara tvättad, använda otvättade kläder ersätts ej.
- Fraktersättning upp till 49:- ink. moms
- Ange mailadress/telefonnummer på retursedeln för eventuell kontakt.

OBS! Vid reklamation av ett set skall alla delar skickas tillbaka! 


_______________________________________________________________________________________

Väljer ni att skicka tillbaka försändelsen som brev med frimärken (dvs vikt under 2 kg) går paketet ej att spåra, detta kan medföra att om paketet kommer bort uteblir ersättning. Vi rekommenderar därför att ni skickar returen på sådant sätt att paketet får ett kollinummer (rekommenderat brev, eller som paket). Spara detta kollinummer tills dess att ni vet att er retur har behandlats.Med kollinumret kan ni söka er försändelse på www.postnord.se eller ring postens kundtjänst på telefonnummer 020-33 33 10. När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den inte är skadad eller använd skickar vi en kreditfaktura, eller om ni vill, en ersättningsvara.

_______________________________________________________________________________________

Är du företagskund hittar du informationen som gäller dig här istället https://foretag.deval.se/returer-byten-foretagskund