VINTERREA 20 - 70%

Har du ångrat dig eller behöver returnera?

Snabblänkar för frakt-& retursedel

Är du inte nöjd med något som du beställt har du som kund såklart alltid 14 dagars returrätt/bytesrätt efter att ni mottagit varan. Nedan kan ni steg för steg se hur ni går till väga för att returnera eller byta plagg hos oss. Vi behandlar alla returer inom 7 arbetsdagar från att de anländer till oss. Väljer du att byta några produkter skickas dina artiklar inom en vecka efter att vi mottagit och registrerat din retur.

Du kommer inte att meddelas automatiskt per mejl om en vara är slut eller när krediteringen/bytet är gjord. Är du osäker på om vi har mottagit din retur och saknar pengarna tillbaka, eller en ny vara och har väntat ungefär en vecka? Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig kika på varför det dröjt! Vid högsäsong/semester reserverar vi oss mot att returhanteringen ta något längre tid än 7 arbetsdagar.


3 enkla steg vid retur/byte

Steg 1

• Fyll i retursedeln som du fått med i ditt paket.
Har du inte fått med någon eller inte hittar den finns den att hämta och skriva ut här: RETURSEDEL (PDF)

• Var tydlig med hur du önskar att göra med plaggen du returnerar. Står inget angivet gör vi alltid retur (pengarna tillbaka).

• Lägg sedan retursedeln i paketet med varorna du ska skicka tillbaka.

Steg 2

• Vi erbjuder dig som kund att köpa en spårbar fraktsedel via oss (kostar då endast 59:- inkl. moms). Detta kräver dock att du har skrivare och kan betala direkt via kortbetalning. För att göra detta går du in på denna länken: https://system.deval.se/returnfreight-private-se/

Du får ett mejl med din fraktsedel som du sedan skriver ut. (OBS! Om du inte får något mejl inom någon timme, kontakta [email protected] så hjälper vi dig)

• Har du inte tillgång till skrivare så rekommenderar vi dig att istället köpa frimärken (ej spårbart) eller motsvarande spårbar tjänst hos ditt postombud. 

• Observera att du som kund endast betalar returfrakten vid byte. Ett byte skickas alltid fraktfritt till dig.

Steg 3

• Tejpa sedan fast fraktsedeln utan på paketet som du ska skicka tillbaka och lämna in hos ditt postombud. 

• Har du valt att returnera varor till oss kommer vi att återbetala dig till samma konto som användes vid köpet (gäller kort-/bank-/swishbetalning). 

• Har du valt att betala mot faktura kommer beloppet justeras mot din faktura.

• Du som kund får ingen ny faktura efter du returnerat varor utan du drar av beloppet för det du har returnerat och betalar in resterande belopp.

• Har du frågor kring din faktura kontakta Walley (i samarbete med Collector Bank) på telefon 010-1610100

• Kunden står för returfrakten tillbaka tills oss. Du kan köpa en spårbar fraktsedel här för 49kr: https://system.deval.se/returnfreight

• Produkten ska vara oanvänd

• Produkten skickas helst tillbaka i ursprungsförpackning (påsen plagget ligger i)

• Alla etiketter ska sitta kvar på plagget

• Vik plagget snyggt, knäpp alla knappar och dra ihop blixtlås om detta finns.

• Vi byter INTE bad och underkläder p.g.a hygieniska skäl om de returneras i bruten förpackning

• Har du inte angett all orderinfo kan retur/byte fördröjas alternativt inte genomföras. 

 

OM KRAVEN OVAN INTE UPPFYLLS KAN RETUR NEKAS ELLER EN HANTERINGSAVGIFT PÅ 49KR TAS UT.

VID KÖP VIA WEBBSHOP/DEVAL.SE (GÄLLER BÅDE PRIVATKUNDER OCH FÖRETAGSKUNDER):

• Vid kort-/direkt-/swishbetalning: Du behöver inte göra någonting - Du kommer att krediteras med rätt belopp när din retur är klar och godkänd. Du krediteras på samma sätt som din valda betalmetod (kort/bank/swish).

• Vid fakturaköp: Du får en uppdaterad faktura från Walley (i samarbete med Collector Bank) på mejl. Har du returnerat hela din order kommer hela fakturan krediteras.

• Fakturan ska betalas enligt förfallodatum om inget annat är överenskommet med Walley. Du kan förlänga förfallodatum på ”Mina sidor” på walley.se. Bank-id behövs för att logga in.

• Riskerar din faktura att förfalla före returen hanterats rekommenderar vi dig att betala hela fakturan, för att sedan få pengarna åter efter att returen hanterats hos oss.

• Har du redan betalat? Walley (i samarbete med Collector Bank) kommer sköta återbetalningen.

• För mer info kontakta Walley Tel: 010-161 01 00 - Mejl: [email protected]

VID KÖP VIA TELEFON/MEJL (ENDAST FÖRETAGSKUNDER):

• Om du har handlat av oss och gjort en brodyr-/tryckorder eller om du har lagt din order via telefon/mail så kommer du få en kreditfaktura av oss så snart din retur är registrerad. Dra sedan av kreditfakturan mot originalfakturan och betala in kvarstående belopp. Har du redan betalat så kontakta oss så hjälper vi dig med återbetalning.

Om en vara är felaktig eller felexpedierad får ni naturligtvis reklamera denna. Viktigt är att ni först tar kontakt med oss, så hjälper vi er med ev. returfrakt. Vid reklamation går det även alltid bra att mejla en bild på felet till [email protected], så kollar vår reklamationsavdelning på detta och återkommer till dig med en fraktsedel för retur tillbaka till oss om det är godkänd reklamation.

När du sedan skickar tillbaka varan är det viktigt att du fyller i den bifogade retursedeln. Viktigt att ni noterar är att vi inte ansvarar för PostNords hantering om du själv väljer ett annat fraktsätt som inte är spårbart (så som t.ex. frimärken). Detta kan medföra att om paketet kommer bort uteblir ersättning. Vi rekommenderar därför att ni skickar returen på sådant sätt att paketet får ett kollinummer (rekommenderat brev, eller som paket). Spara detta kollinummer tills dess att ni vet att er retur har behandlats.

När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den är felaktig betalar vi tillbaka det belopp reklamationen gäller samt fraktersättning upp till 49kr inkl. moms om ni själva stått för returfrakten. 

 

Följande gäller vid reklamationer:

- Varan skall vara tvättad, använda otvättade kläder ersätts ej.
- Fraktersättning upp till 49:- ink. moms
- Ange mailadress/telefonnummer på retursedeln för eventuell kontakt.

OBS! Vid reklamation av ett set skall alla delar skickas tillbaka! 

deVal Sweden AB
Järnvägsgatan 25
533 30 Götene


 

Väljer ni att skicka tillbaka försändelsen som brev med frimärken (dvs vikt under 2 kg) går paketet ej att spåra, detta kan medföra att om paketet kommer bort uteblir ersättning. Vi rekommenderar därför att ni skickar returen på sådant sätt att paketet får ett kollinummer (rekommenderat brev, eller som paket). Spara detta kollinummer tills dess att ni vet att er retur har behandlats. Med kollinumret kan ni söka er försändelse på www.postnord.se eller ring postens kundtjänst på telefonnummer 020-33 33 10. När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den inte är skadad eller använd skickar vi en kreditfaktura, eller om ni vill, en ersättningsvara.

 

Är du företagskund hittar du informationen som gäller dig här istället https://foretag.deval.se/returer-och-byten-foretagskund

Information & villkor för byte/retur

Vad som gäller vid retur eller byte

• Kunden står för returfrakten tillbaka tills oss. Du kan köpa en spårbar fraktsedel här för 59kr: https://system.deval.se/returnfreight

• Produkten ska vara oanvänd

• Produkten skickas helst tillbaka i ursprungsförpackning (påsen plagget ligger i)

• Alla etiketter ska sitta kvar på plagget

• Vik plagget snyggt, knäpp alla knappar och dra ihop blixtlås om detta finns.

• Vi byter INTE bad och underkläder p.g.a hygieniska skäl om de returneras i bruten förpackning

• Har du inte angett all orderinformation kan retur/byte fördröjas alternativt inte genomföras. 

 

Om kraven ovan inte uppfylls kan retur nekas eller en hanteringsavgift på 49kr tas ut.
 

Vad som händer med din betalning vid retur

Vid köp via webbshop/deval.se

• Vid kort-/direkt-/swishbetalning: Du behöver inte göra någonting - Du kommer att krediteras med rätt belopp när din retur är klar och godkänd. Du krediteras på samma sätt som din valda betalmetod (kort/bank/swish).

• Vid fakturaköp: Du får en uppdaterad faktura från Walley (i samarbete med Collector Bank) på mejl. Har du returnerat hela din order kommer hela fakturan krediteras.

• Fakturan ska betalas enligt förfallodatum om inget annat är överenskommet med Walley. Du kan förlänga förfallodatum på ”Mina sidor” på walley.se. Bank-id behövs för att logga in.

• Riskerar din faktura att förfalla före returen hanterats rekommenderar vi dig att betala hela fakturan, för att sedan få pengarna åter efter att returen hanterats hos oss.

• Har du redan betalat? Walley (i samarbete med Collector Bank) kommer sköta återbetalningen.

• För mer info kontakta Walley Tel: 010-161 01 00 - Mejl: [email protected]

 

Vid köp via telefon/mejl (endast företagskunder)

• Om du har handlat av oss och gjort en brodyr-/tryckorder eller om du har lagt din order via telefon/mail så kommer du få en kreditfaktura av oss så snart din retur är registrerad. Dra sedan av kreditfakturan mot originalfakturan och betala in kvarstående belopp. Har du redan betalat så kontakta oss så hjälper vi dig med återbetalning.

Reklamationer

Om en vara är felaktig eller felexpedierad får ni naturligtvis reklamera denna. Viktigt är att ni först tar kontakt med oss, så hjälper vi er med ev. returfrakt. Vid reklamation går det även alltid bra att mejla en bild på felet till [email protected], så kollar vår reklamationsavdelning på detta och återkommer till dig med en fraktsedel för retur tillbaka till oss om det är godkänd reklamation.

När du sedan skickar tillbaka varan är det viktigt att du fyller i den bifogade retursedeln. Viktigt att ni noterar är att vi inte ansvarar för PostNords hantering om du själv väljer ett annat fraktsätt som inte är spårbart (så som t.ex. frimärken). Detta kan medföra att om paketet kommer bort uteblir ersättning. Vi rekommenderar därför att ni skickar returen på sådant sätt att paketet får ett kollinummer (rekommenderat brev, eller som paket). Spara detta kollinummer tills dess att ni vet att er retur har behandlats.

När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den är felaktig betalar vi tillbaka det belopp reklamationen gäller samt fraktersättning upp till 59kr inkl. moms om ni själva stått för returfrakten. 

 

Följande gäller vid reklamationer:

- Varan skall vara tvättad, använda otvättade kläder ersätts ej.
- Fraktersättning upp till 59:- ink. moms
- Ange mailadress/telefonnummer på retursedeln för eventuell kontakt.

OBS! Vid reklamation av ett set skall alla delar skickas tillbaka! 

Adressuppgifter retur/byte/reklamation

deVal Sweden AB
Järnvägsgatan 25
533 30 Götene


Väljer ni att skicka tillbaka försändelsen som brev med frimärken (dvs vikt under 2 kg) går paketet ej att spåra, detta kan medföra att om paketet kommer bort uteblir ersättning. Vi rekommenderar därför att ni skickar returen på sådant sätt att paketet får ett kollinummer (rekommenderat brev, eller som paket). Spara detta kollinummer tills dess att ni vet att er retur har behandlats.

Med kollinumret kan ni söka er försändelse på www.postnord.se eller ring postens kundtjänst på telefonnummer 020-33 33 10. När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den inte är skadad eller använd skickar vi en kreditfaktura, eller om ni vill, en ersättningsvara.

 

Är du företagskund hittar du informationen som gäller dig här istället https://foretag.deval.se/returer-och-byten-foretagskund